Dit jaar is het veertig jaar geleden dat Klaas van Kalken vanuit huis begon met de verkoop van spijsoliĆ«n en vetten onder de naam ‘De Oliehoorn’. Hij legde daarmee de basis voor de traditionele bereiding van onze sauzen. Iets waar wij Klaas natuurlijk heel dankbaar voor zijn.
Met de komst van Wim Dijk ontwikkelde Oliehoorn zich de laatste jaren sterk. De basis van het bedrijf lag in de cafetaria en snackbarwereld, waar de mayonaises, fritessauzen, ketchups en currysauzen gretig aftrek vonden.
Wim bracht Friese branie in de tent.
En dat is er nog altijd ingebleven.
Mede hierdoor maken wij onze eigen keuzes.
Met Arjan hebben wij een innovator in huis.
‘De wereld verandert, smaken ook. Daarom investeren we veel in natuurlijke smaken. Het helpt dat chefs uit de horeca de lat van de kwaliteit hoog leggen en belang stellen in het zelf ontwikkelen van hele lekkere mayonaises op basis van natuurlijke ingrediĆ«nten.’
Elke dag is Arjan bezig met de missie van Oliehoorn. Het lekkerder maken van eten. Het uitgangspunt is dat mensen vooral genieten van smaken die puur en lekker zijn.